Edukacja studenta z niepełnosprawnością – społeczne i techniczne uwarunkowania procesu kształcenia oraz zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością

  • PROGRAM SZKOLENIA

    1. Osoba z niepełnosprawnością w społeczeństwie w aspekcie prawnym:
      1. Uchwała Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej – Karta Praw Osób Niepełnosprawnych – definicja osoby niepełnosprawnej,
      2. ramy funkcjonowania społecznego osoby z niepełnosprawnością w kontekście Ustaw o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
    2. Społeczne aspekty funkcjonowania studenta z niepełnosprawnością w środowisku akademickim:
      1. zasad savoir – vivre wobec osób z niepełnosprawnością – materiały multimedialne – przykłady pożądanych i niepożądanych zachowań wobec osób z niepełnosprawnością – zadania grupowe ,
      2. stereotyp a otwartość – materiały multimedialne,
      3. empatia i uważność, jako podstawa modelowego kontaktu z osobą z niepełnosprawnością – materiały multimedialne.
    3. Żyjemy tak samo, ale działamy inaczej codzienność osoby z niepełnosprawnością, a codzienność osoby pełnosprawnej – różnice w funkcjonowaniu – ćwiczenia symulacyjne w wymiarze technicznym.
    4. Uczelnia – nowe, nie znane, zagrażające środowisko w kontekście niepełnosprawności – analiza przestrzeni uczelni pod kątem projektowania uniwersalnego:
      1. znaczenie znajomości topografii budynków, kampusu dla efektywności procesu kształcenia z uwzględnieniem rodzajów niepełnosprawności,
      2. dostępność i dostosowanie, jako ważne czynnik skuteczności procesu edukacyjnego.
    5. Wsparcie w procesie kształcenia studenta z różnym rodzajem niepełnosprawności. Jako czynnik integrujący bądź wykluczający z procesu kształcenia:
      1. poszukiwanie najbardziej ergonomicznych rozwiązań w dostosowaniu np. miejsca edukacji nie tylko w przestrzeni rozumianej architektonicznie, ale również społecznie jako miejsc do integracji z innymi użytkownikami na równych prawach:
        • istniejące bariery,
        • warunki optymalne.
    6. Podsumowanie szkolenia i indywidualne konsultacje z Trenerem.
  • Zajęcia prowadzi Anna Urbańska – Pedagog, trener od 7 lat prowadzący szkolenia i warsztaty z zakresu profesjonalnej obsługi klienta niepełnosprawnego. Na co dzień pracuje jako koordynator projektów dedykowanych osobom niepełnosprawnym oraz konsultant merytoryczny w procesie opracowania standardów kształtowania miejskiej przestrzeni publicznej pod kątem potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Posiada doświadczenie w edukacji wszystkich grup wiekowych począwszy od dzieci poprzez młodzież, po osoby dorosłe. Jako szkoleniowiec współpracowała z klientami biznesowymi, urzędami, uczelniami wyższymi oraz organizacjami pozarządowymi, budując program szkoleniowo – warsztatowy w oparciu o realną perspektywę funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością, którą jest od urodzenia.

  • Lokalizacja Warszawa, Al. Jana Pawła II 25   
    Termin 03/03/2020 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas

    Promocja!
    Przy zgłoszeniu do 14 lutego otrzymają Państwo 10% rabatu.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat, 
    - wyżywienie (obiad, przerwy kawowe),
    - pomoc przy zorganizowaniu noclegu.

  • Warunki uczestnictwa:

    • Kartę zgłoszeniową należy przesłać na adres e-mail optima@optima.edu.pl 
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Przesłanie karty zgłoszeniowej jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu
    • Najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem otrzymają Państwo potwierdzenie organizacji szkolenia na adres e-mail podany w formularzu.
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia, jednak nie wcześniej niż po otrzymaniu od Organizatora potwierdzenia organizacji zajęć. Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949