Kształcenie doktorantów i nadawanie stopnia doktora w czasie ograniczeń w zakresie funkcjonowania podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki

  • Celem szkolenia jest przedstawienie prawnych i praktycznych aspektów prowadzenia spraw doktorantów (studia doktoranckie i szkoły doktorskie) i nadawania stopnia doktora, w czasie, gdy funkcjonowanie podmiotów szkolnictwa wyższego i nauki zostało ograniczone w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

    Z uwagi na ciągłą zmienność przepisów szkolenie będzie aktualizowane.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Omówienie najważniejszych zmian w zakresie kształcenia doktorantów i nadawania stopnia doktora w czasie epidemii COVID-19, w szczególności przepisów:
      1. ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID 19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, 567
        i 568;)
      2. ustawy z dnia 9 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2;
      3. rozporządzenia z dnia 23 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 511, 528 i 643).
    2. Organizacja kształcenia doktorantów w związku z wprowadzonymi ograniczeniami:
      1. prowadzenie zajęć i weryfikacja efektów uczenia się;
      2. problemy z prowadzeniem badań a obowiązki doktorantów;
      3.  możliwe zmiany w regulaminach i harmonogramach.
    3. Prowadzenie spraw doktorantów w czasie epidemii:
      1. podania, pisma, decyzje i zaświadczenia – jak wydawać, podpisywać i doręczać?
      2. przyznawanie świadczeń z funduszu stypendialnego (dotyczy doktorantów na studiach doktoranckich).
    4. Nadawanie stopnia doktora w czasie epidemii:
      1. prowadzenie postępowania „na odległość”
      2. możliwość prowadzenia posiedzeń organów i nadawania stopnia z wykorzystaniem technologii informatycznych zapewniających kontrolę ich przebiegu i rejestrację.
  • Zajęcia prowadzi Piotr Szumliński – radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, pracownik UJ. Posiada praktyczną wiedzę prawniczą oraz doświadczenie w zakresie funkcjonowania szkół wyższych, tworzenia wewnętrznych aktów normatywnych uczelni. Ekspert z zakresu stosowania przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego w indywidualnych sprawach studenckich, problematyki opłat za studia, przyznawania świadczeń pomocy materialnej dla studentów i doktorantów oraz postępowań awansowych. Od ponad 10 lat zajmuje się także prowadzeniem szkoleń dla uczelni w zakresie spraw związanych z szeroko rozumianym procesem kształceniem i organizacją studiów wyższych.

  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 07/05/2021 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas
    Godziny 08:30 - 14:30
    Cena za osobę 500 PLN netto, 615.00 PLN brutto

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy,
    - stabilne połączenie internetowe.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej,
    - merytoryczne szkolenie,,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Rejestracja na szkolenie online

    Warunki uczestnictwa

    • Wypełnienie Formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem
      i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

     

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.