Praca zdalna w uczelniach wyższych w dobie pandemii covid-19 (szkolenie z prawa pracy)

  • PROGRAM:

    1. Praca zdalna jako nowy sposób wykonywania pracy w dobie pandemii covid-19:
      1. podstawa prawna pracy zdalnej,
      2. możliwy maksymalny okres wykonywania pracy zdalnej,
      3. różnice pomiędzy pracą zdalną a telepracą,
      4. praca zdalna naprzemienna (rotacyjna) z pracą w stałym miejscu pracy: nauczyciele akademiccy i inne osoby zatrudnione w uczelni wyższe.
    2. Praca zdalna w ramach:
      1. umowy o pracę,
      2. umów cywilnoprawnych zawieranych z osobami prowadzącymi zajęcia dla studentów i z pozostałymi osobami,
      3. zawieranie umów o pracę zdalną oraz praca zdalna w trakcie wcześniej zawartej umowy,
      4. określenie celu pracy zdalnej,
      5. praca zdalna w czasie kwarantanny i izolacji.
    3. Powierzanie pracy zdalnej w czasie pandemii covid-19:
      1. okres, na który zatrudnionemu może być powierzona praca zdalna,
      2. sposób powierzenia pracy zdalnej przez pracodawcę,
      3. praca zdalna na wniosek pracownika,
      4. odwołanie pracy zdalnej.
    4. Warunki wykonywania pracy zdalnej:
      1. ustalenie miejsca wykonywania pracy zdalnej,
      2.  sposób powierzenia narzędzi pracy zdalnej,
      3. obowiązek zapewnienia obsługi logistycznej pracy zdalnej,
      4. wykorzystywanie w pracy zdalnej własnych narzędzi,
      5. zachowanie poufności danych w pracy zdalnej,
      6. komunikacja z pracodawcą w pracy zdalnej.
    5. BHP w pracy zdalnej:
      1. szkolenie bhp osoby wykonującej pracę zdalną,
      2. instruktaż stanowiskowy i ogólny pracy zdalnej,
      3. praca zdalna a rozporządzenie bhp w prawie pracy przy monitorach ekranowych.
    6. Czas pracy pracownika w pracy zdalnej:
      1. przerwy w czasie pracy,
      2. wyjścia prywatne,
      3. zakaz wykonywania pracy zdalnej w czasie okresu pobierania świadczeń z tytułu niezdolności do pracy.
    7.  Ewidencja czasu pracy zdalnej:
      1. obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy a ewidencja pracy zdalnej,
      2. polecenie pracodawcy dotyczące ewidencji wykonywanych czynności,
      3. zawartość ewidencji wykonywanych czynności.
    8. Narzędzia pracy zdalnej w ujęciu podatkowym i składkowym:
      1. koszt komputera czy skanera itp.,
      2. koszt specjalistycznych programów komputerowych do pracy zdalnej,
      3. koszt energii elektrycznej i łączy internetowych,
      4. koszt telefonu i połączeń wykonywanych w ramach pracy zdalnej.
    9. Regulamin pracy zdalnej:
      1. wymóg prawny czy wymóg chwili?
      2. treść regulaminu pracy zdalnej,
      3. sposób wprowadzania regulaminu pracy zdalnej,
      4. zapoznanie pracowników z regulaminem pracy zdalnej.
    10. Kontrola pracownika wykonującego pracę zdalną:
      1. uprawnienia pracodawcy,
      2. zasady monitorowania pracy zdalnej przez internet,
      3.  informowanie pracowników o monitoringu pracy zdalnej,
      4. odpowiedzialność pracownika za nieprzestrzeganie zasad świadczenia pracy w formie zdalnej.
  • Zajęcia prowadzi Oliwia Małecka – ekspert z zakresu pomocy materialnej dla studentów i świadczeń socjalnych. Absolwentka Instytutu Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Posiada szerokie doświadczenie zawodowe związane z polityką społeczną, zarówno od strony legislacyjnej (współpracując przy tworzeniu aktów prawnych) jak i od strony praktycznej (przy wdrażaniu projektów). Wieloletni partner Optimy i szkoleniowiec z zakresu wsparcia materialnego studentów szkół wyższych. Stale współpracuje z „Dziennikiem – Gazetą Prawną”.

  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 17/03/2021 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas
    Godziny 09:00 - 15:00
    Cena za osobę 500 PLN netto, 615.00 PLN brutto

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - komputer/laptop/tablet/telefon komórkowy
    - stabilne połączenie internetowe

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej,
    - merytoryczne szkolenie,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Link do Rejestracji na szkolenie online

     

    Warunki uczestnictwa:

    • Wypełnienie Formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem
      i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

    Warunki techniczne dla szkoleń online:

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt
      i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts
      w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.