Regulamin studiów wyższych w świetle najnowszych zmian – wymogi formalne i aspekty praktyczne

  • UWAGA! Szkolenie uwzględnia najnowsze:

    • zmiany ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
    • zmiany rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów, obowiązujące od roku akademickiego 2020/2021,
    • regulacje prawne związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (m.in. ustaw wprowadzających kolejne tarcze antykryzysowe) pozwalające na zmianę regulaminu w trakcie roku akademickiego 2020/2021,

    UWAGA! Na szkoleniu będą poruszane problemy i wyzwania związane z ograniczeniem funkcjonowania uczelni z uwagi na COVID-19.

     

    PROGRAM SZKOLENIA 

    1. Wiadomości wstępne

    1. podstawowe regulacje prawne,
    2. sygnalizacja najnowszych zmian związanych z problematyką regulaminów studiów – możliwość wprowadzania zmian w trakcie roku akademickiego 2020/2021,
    3. regulamin studiów a inne akty wewnątrzuczelniane regulujące sprawy studenckie – statut, regulacje w sprawie opłat, umowy o warunkach pobierania opłat,
    4. wpływ zapisów regulaminu studiów na sprawozdawczość GUS, POL-on, a także na rekrutację na studia i pomoc materialną,
    5. postępowanie w przedmiocie przyjęcia i zmiany regulaminu studiów – zmiany 2020/2021.

    2. Regulamin studiów w świetle zasad techniki prawodawczej – wybrane zagadnienia:

    1. projekt regulaminu studiów,
    2. struktura regulaminu studiów,
    3. typowe środki techniki prawodawczej w świetle regulaminu studiów – wybrane zagadnienia:
      • zasady konstrukcji regulaminu studiów jako tekstu prawnego oraz jego przepisów,
      • językowy kształt przepisu prawnego, czyli jak konstruować przepisy wyrażające prawa i obowiązki oraz zakazy i nakazy,
    4. zmiana regulaminu studiów:
      • uchylanie przepisów,
      • zmiana przepisów,
      • dodawanie nowych przepisów,

    3. Szczegółowe treści, jakie musi i powinien zawierać regulamin studiów (wraz z przykładami), w szczególności w zakresie:

    1. organizacji zajęć i przebiegu studiów,
    2. praw i obowiązków studentów związane z organizacją i tokiem studiów, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb studentów niepełnosprawnych,
    3. przenoszenia i uznawania punktów ECTS,
    4. zasad i trybu weryfikacji zakładanych efektów uczenia się, w szczególności dotyczące zaliczeń i egzaminów,
    5. odbywania studiów według indywidualnej organizacji studiów,
    6. usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach,
    7. zmiany kierunku i formy studiów,
    8. przystąpienia do egzaminu komisyjnego przy udziale wskazanego przez studenta obserwatora,
    9. powtarzania określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce,
    10. przerw w studiowaniu (urlopów od zajęć oraz urlopów od zajęć z możliwością przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się określonych w programie studiów),
    11. dokumentowania przebiegu studiów,
    12. indywidualizacji procesu kształcenia,
    13. procesu dyplomowania i warunków ukończenia studiów,
    14. warunków i trybu skreślenia z listy studentów, w tym stwierdzania przesłanek uzasadniających skreślenie z listy,
    15. zasad warunków i trybu wznowienia studiów.

    4.Podsumowanie i dyskusja.

     

    Adresaci szkolenia: pracownicy uczelni (przedstawiciele działów nauczania, działów kształcenia, działów spraw studenckich, dziekani, prodziekani, prorektorzy ds. studenckich/dydaktyki/kształcenia odpowiedzialni za przygotowywanie regulaminu studiów, a także osoby biorące udział w ich opiniowaniu (przedstawiciele samorządu studentów, radcy prawni itp.).

    Metody prowadzenia zajęć: szkolenie prowadzone jest w formie wykładowo-warsztatowej, przy użyciu prezentacji multimedialnej, z interaktywnym udziałem uczestników szkolenia, polegającym na omówieniu konkretnych możliwości zapisów regulaminowych, a także na udziale w dyskusji z trenerem, analizą pojawiających się problemów w praktyce, wymianie doświadczeń. W trakcie szkolenia będą analizowane przykładowe zapisy regulaminu studiów. W ramach szkolenia prowadzone będą także konsultacje indywidualne.

  • Zajęcia prowadzi Piotr Szumliński – radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, pracownik UJ. Posiada praktyczną wiedzę prawniczą oraz doświadczenie w zakresie funkcjonowania szkół wyższych, tworzenia wewnętrznych aktów normatywnych uczelni. Ekspert z zakresu stosowania przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego w indywidualnych sprawach studenckich, problematyki opłat za studia, przyznawania świadczeń pomocy materialnej dla studentów i doktorantów oraz postępowań awansowych. Od ponad 10 lat zajmuje się także prowadzeniem szkoleń dla uczelni w zakresie spraw związanych z szeroko rozumianym procesem kształceniem i organizacją studiów wyższych.
  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 10/03/2021 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas
    Godziny 09:00 - 15:00
    Cena za osobę 500 PLN netto, 615.00 PLN brutto

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy,
    - stabilne połączenie internetowe.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej,
    - merytoryczne szkolenie,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Link do rejestracji na szkolenie online

     

    Warunki uczestnictwa

    • Wypełnienie Formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem
      i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

     

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.