Postępowanie w sprawie skarg, wniosków i petycji – zasady prowadzenia odformalizowanych postępowań administracyjnych

  • SZKOLENIE DWUDNIOWE, REALIZOWANE W DNIACH 17 i 23 WRZEŚNIA 2021 r.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Cechy ogólne nadzwyczajnych postępowań administracyjnych.
    2. Zbieg trybów nadzwyczajnego postępowania administracyjnego.
    3. Zbieg nadzwyczajnych trybów postępowania administracyjnego i postępowania sądowoadministracyjnego.
    4. Problematyka wyłączania pracowników w nadzwyczajnych postępowaniach administracyjnych.
    5. Ogólna charakterystyka wznowienia postępowania administracyjnego.
    6. RODO w postępowaniu skargowym i wnioskowym.
    7. Organy właściwe do rozpatrywania petycji, skarg i wniosków.
    8. Czym jest rozpatrzenie skargi, a czym jej załatwienie.
    9. Procedura przyjmowania i rejestrowania petycji, skarg i wniosków – formy wnoszenia petycji, skarg i wniosków.
    10. Braki formalne i tryb ich usuwania.
    11. Aspekty organizacyjne przyjmowania petycji, skarg i wniosków.
    12. Postępowanie w sprawie petycji i skarg a ogólne postępowanie administracyjne – petycja lub skarga jako wniosek inicjujący ogólne postępowanie administracyjne oraz nadzwyczajne postępowania administracyjne (wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu i na wniosek, wznowienie postępowania administracyjnego, stwierdzenie nieważności, uchylenie lub zmiana decyzji).
    13. Terminy załatwiania petycji, skarg i wniosków.
    14. Formy zwalczania nieterminowego załatwiania petycji, skarg i wniosków.
    15. Postępowanie wyjaśniające w ramach rozpatrywania petycji, skarg i wniosków.
    16. Załatwienie petycji, skargi i wniosku. – sposoby załatwienia i treść zawiadomienia.
    17. Elementy zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji, skarg i wniosku.
    18. Uproszczony tryb postępowania skargowego – reakcja na skargi pieniackie.
    19. Problematyka kwestionowania sposobu załatwiania petycji, skargi oraz wniosku.
    20. Szczególne zasady przyjmowania skarg i wniosków przez media i organizacji społeczne.
  • Trener: Daniel Nowicki – od ponad 20 lat zajmuje stanowiska eksperckie w administracji publicznej w obsłudze prawnej centralnych i naczelnych organów administracji państwowej. Od ponad 20 lat styka się z praktycznymi problemami zastosowania uregulowań Kpa, zarówno w ramach postępowań administracyjnych jak i postępowań sądowoadministracyjnych. Bogate doświadczenie praktyczne zdobyte w toku prowadzenia postępowań administracyjnych, reprezentowania organów przed sądami administracyjnymi, łączy z działalnością naukową i dydaktyczną na wyższych uczelniach. Ukończył pisanie rozprawy doktorskiej z zakresu postępowania administracyjnego Jest autorem artykułów naukowych z zakresu postępowania administracyjnego, administracyjnego prawa materialnego oraz ustrojowego, a także publicznego prawa gospodarczego. Posiada bardzo bogate doświadczenie szkoleniowe. Prowadził szkolenia z zakresu administracyjnego prawa ustrojowego i procesowego oraz dostępu do informacji publicznej m.in. w ramach służby przygotowawczej do Służby Cywilnej, pracowników samorządów terytorialnych, a także pracowników administracji rządowej.

  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 17/09/2021 – 23/09/2021 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy
    - stabilne łącze internetowe

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej
    - merytoryczne szkolenie,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Link do rejestracji na szkolenie online

    Warunki uczestnictwa

    • Wypełnienie Formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem
      i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

       

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.

     

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.