Proces rekrutacji na studia w świetle przepisów

  • PROGRAM SZKOLENIA

    1. Wiadomości wstępne:
      1. podstawy prawne procesu rekrutacji na studia,
      2. podstawowe definicje.
    2. Zasady i warunki rekrutacji – możliwości i wymagania:
      1. zmiany w systemie oświaty a zmiany warunków rekrutacji na studia,
      2. termin, sposób określania warunków i trybu oraz harmonogramu rekrutacji,
      3. termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji.
    3. Przyjęcie na studia:
      1. przez rekrutację:
        • warunki rekrutacji, z uwzględnieniem różnych podstaw przyjęć na studia,
        • zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego,
        • możliwość przeprowadzania dodatkowych egzaminów wstępnych;
      2. poprzez potwierdzenie efektów uczenia się:
        • wymogi prawne i ograniczenia;
      3. na podstawie przeniesienia z innej uczelni lub uczelni zagranicznej,
        • podstawy prawne i tryb postępowania, status, wymagana dokumentacja;
    4. Postępowanie w sprawie przyjęcia na studia:
      1. dokumenty związane z przyjęciem na studia:
        • oczekiwane od kandydata,
        • stanowiące podstawę przyjęcia na studia.
    5. RODO w procesie rekrutacji.
    6. Rekrutacja kandydatów z niepełnosprawnością.
    7. Zasady rekrutacji na studia cudzoziemców:
      1. warunki rekrutacji, z uwzględnieniem różnych podstaw przyjęć na studia,
      2. tryb rekrutacji,
      3. organy prowadzące postępowanie w sprawie przyjęcia na studia,
      4. procedura przyjęcia na studia,
    8. Opłaty rekrutacyjne.
    9. Warunki ustalania, obniżania i zwalniania z opłaty rekrutacyjnej oraz zasady zwrotu ww. opłaty.
    10. Obowiązki sprawozdawcze uczelni w zakresie rekrutacji.
  • Grażyna Maszniew - absolwentka Międzynarodowej Szkoły Nauk Politycznych i Administracji Państwowej  Uniwersytetu Śląskiego, od 20 lat pracuje na Politechnice Śląskiej w dziale spraw studenckich i kształcenia. Od 15 lat pełni funkcję kierownika działu a obecnie po zmianach strukturalnych  Centrum Obsługi Studiów obejmującego wszystkie sekcje obsługi studentów i doktorantów w tym  Biura Obsługi Studentów.

    Od początku uczestniczy w tworzeniu dokumentacji i systemu zapewnienia jakości kształcenia na Politechnice Śląskiej, jest członkiem rady jakości kształcenia na uczelni oraz uczelnianym audytorem jakości kształcenia.

  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 27/09/2021 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy
    - stabilne łącze internetowe

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej
    - merytoryczne szkolenie,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Link do rejestracji na szkolenie online

     

    Warunki uczestnictwa

    • Wypełnienie Formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem
      i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.