Podstawy prawa autorskiego z elementami ochrony danych osobowych dla pracowników administracji uczelni

  • PROGRAM SZKOLENIA

    1. Przedmiot prawa autorskiego: co należy uznawać za utwór?
    2. Przeniesienie praw do utworu a licencja – różnice, zalety i wady różnych form korzystania z utworu:
      1. przeniesienie praw
      2. licencja wyłączna
      3. licencja niewyłączna
    3. Forma umowy o przeniesienie praw/licencji.
    4. Poszczególne przypadki wykorzystania utworów:
      1. zdjęcia pracowników zamieszczane na stronie internetowej;
      2. wykłady;
      3. materiały do nauki;
      4. streaming wykładów;
      5. oprogramowanie;
      6. artykuły zamieszczane w czasopismach, newsletterach i na stronach internetowych;
      7. plakaty;
      8. zdjęcia;
      9. grafiki.
    5. Ochrona wizerunku – art. 81 prawa autorskiego.  
      1. zgoda na wykorzystanie wizerunku i jej wymogi formalne;
        • obowiązek informacyjny,
        • elementy zgody.
      2. wizerunek pracowników;
      3. wizerunek uczestników wydarzeń i studentów.

    Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji uczelni, dla których codziennej pracy wymagana jest podstawowa znajomość problematyki prawa autorskiego. W niektórych przypadkach skorzystanie z tych regulacji wymaga jednocześnie uwzględnienia przepisów o ochronie danych osobowych. Dlatego też szkolenie uwzględnia elementy z tej dziedziny umożliwiające kompleksowe rozwiązywanie problemów, z którymi na co dzień spotykają się pracownicy uczelni.

    Adresaci: pracownicy sekretariatów, dziekanatów

  • Zajęcia prowadzi r.pr. Monika Bankowicz – prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania zawodowe to przede wszystkim prawo zobowiązań, prawo własności intelektualnej i nowych mediów, ochrona danych osobowych, prawo pracy, a w swojej praktyce zajmuje się także zagadnieniami dostępu do informacji publicznej. Obecnie pracuje w Zespole Radców Prawnych Uniwersytetu Jagiellońskiego.

  • Lokalizacja szkolenie on-line
    Termin 22/08/2022 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas
    Godziny 09:00 - 15:00
    Cena za osobę 450 PLN netto, 553.50 PLN brutto

    Cena promocyjna 450 zł netto obowiązuje tylko w miesiącu sierpniu.

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy,
    - stabilne łącze internetowe.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej,
    - merytoryczne szkolenie,,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Warunki uczestnictwa

    • Prosimy o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
    • Wypełnienie formularza jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

     

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.