Tłumaczenia w praktyce szkoły wyższej

  • PROGRAM SZKOLENIA

    1. Ramy prawne sporządzania tłumaczeń w sektorze szkolnictwa wyższego:
      1. Ustawa o języku polskim,
      2. Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
    2. Tłumaczenia aktów wewnątrzuczelnianych, w tym:
      1. Regulamin studiów,
      2. Regulamin świadczeń,
      3. Programy studiów,
      4. Wzory zaświadczeń.
    3. Studia prowadzone w językach obcych:
      1. Opis studiów,
      2. Sylabusy przedmiotów.
    4. Umowy zawierane przez uczelnie – wersje językowe.
    5. Uznawalność wykształcenia i wytyczne „walidatorów” wykształcenia.
    6. Dobre praktyki tłumaczenia w uczelni:
      1. Glosariusz uczelniany,
      2. Spójność terminologiczna,
      3. Współpraca z prawnikiem.
    7. Tłumacz przysięgły – kiedy można lub należy żądać tłumaczeń poświadczonych?
  • Zajęcia prowadzi Maria Niewiara – radca prawny, tłumacz przysięgły języka angielskiego, pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi spraw studentów i doktorantów, w tym tworzenia i prowadzenia studiów, przyznawania świadczeń pomocy materialnej, prowadzenia postępowań administracyjnych w uczelni, tworzenia uczelnianych aktów prawnych. Szkolenia dla sektora szkolnictwa wyższego prowadzi od ponad 10 lat.

  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 19/04/2023 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas
    Godziny 09:00 - 15:00
    Cena za osobę 600 PLN netto, 738.00 PLN brutto

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu (Google Meet):
    - laptop/tablet/telefon komórkowy,
    - stabilne połączenie internetowe.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej,
    - merytoryczne szkolenie,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Warunki uczestnictwa

    • Prosimy o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
    • Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt
      i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.