Szkolenie uwzględnia zmiany wprowadzone przez Ustawę 2.0
PROGRAM SZKOLENIA
- Wymiar czasu pracy nauczyciela akademickiego:
- roczny wymiar zajęć dydaktycznych (pensum) a czas pracy nauczyciela akademickiego, w tym zmiana w zakresie dolnego wymiaru godzin dydaktycznych nauczyciela akademickiego ustawie 2.0,
- zasady ustalania pensum (w tym zaliczanie do godzin dydaktycznych czasu kształcenia doktorantów w Ustawie 2.0) i godzin ponadwymiarowych – sposoby ich rozliczania,
- planowanie zajęć dydaktycznych i sposób ich rozliczania (pensum, godziny ponadwymiarowe),
- limity obciążeń godzinami ponadwymiarowymi i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- brak obciążenia dydaktycznego nauczycieli akademickich.
- Przepisy prawa powszechnego regulujące wymiar pensum nauczycieli akademickich.
- Pensum w przepisach prawa wewnętrznego:
- obniżanie pensum dla konkretnych stanowisk – sposób, wymagane dokumenty,
- rozliczanie pensum i godzin ponadwymiarowych, w tym w przypadku ustania zatrudnienia w trakcie roku kalendarzowego,
- powiązanie liczby godzin ponadnormatywnych z wymiarem pensum Ustawy 2.0,
- zajęcia nieregularne,
- ustalanie wskaźnika przeliczeniowego do zajęć dydaktycznych,
- pensum dla nauczycieli prowadzących prace magisterskie i licencjackie,
- rola Senatu uczelni w tworzeniu przepisów dotyczących czasu pracy nauczycieli akademickich – przeniesienia uregulowań w zakresie czasu pracy nauczyciela akademickiego do Regulaminu pracy w Ustawie 2.0.
- Usprawiedliwiona nieobecność w pracy nauczyciela akademickiego:
- sposoby zaliczania do pensum nieobecności planowanej i nieprzewidzianej,
- wpływ nieobecności na godziny ponadnormatywne,
- urlopy dla poratowania zdrowia oraz wprowadzenie zakazu wykonywania pracy podczas urlopu dla poratowania zdrowia w Ustawie 2.0,
- uprawnienia rodzicielskie a czas pracy nauczycieli akademickich.
- Dobre praktyki przy ustalaniu zasad obliczania pensum nauczycieli akademickich.
- Orzecznictwo związane z czasem pracy nauczycieli akademickich – przykłady.
- Dyskusja i konsultacje indywidualne.
Zapraszamy także na Nowości dotyczące zmian w prawie pracy:
Zajęcia prowadzi Oliwia Małecka – ekspert w zakresie prawa pracy i uprawnień pracowniczych. Absolwentka Instytutu Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Posiada szerokie doświadczenie zawodowe związane z polityką społeczną, zarówno od strony legislacyjnej (współpracując przy tworzeniu aktów prawnych) jak i od strony praktycznej (przy wdrażaniu projektów). Wieloletni trener i szkoleniowiec z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz wsparcia materialnego studentów. Stale współpracuje z dodatkiem „Kadry i Płace” w Dzienniku – Gazecie Prawnej.
-
Lokalizacja |
szkolenie on-line
|
Termin |
13/02/2023
Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem
napisz do nas
|
Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
- laptop/tablet/telefon komórkowy,
- stabilne połączenie internetowe.
Gwarantujemy:
- materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej,
- merytoryczne szkolenie,,
- możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
- pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.
-
Warunki uczestnictwa
- Proszę o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
- wypełnienie formularza jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
- W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
- W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
- Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
- najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
- najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma.
- Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949
Warunki techniczne dla szkoleń online
- Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
- laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
- szerokopasmowe połączenie z Internetem,
- kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
- Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
- Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
- aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
- aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.