Czas pracy nauczyciela akademickiego oraz zasady rozliczania pensum dydaktycznego w obliczu zmian wprowadzonych ustawą 2.0

  • Szkolenie uwzględnia zmiany wprowadzone przez Ustawę 2.0

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Wymiar czasu pracy nauczyciela akademickiego:
      1. roczny wymiar zajęć dydaktycznych (pensum) a czas pracy nauczyciela akademickiego, w tym zmiana w zakresie dolnego wymiaru godzin dydaktycznych nauczyciela akademickiego  ustawie 2.0,
      2. zasady ustalania pensum (w tym zaliczanie do godzin dydaktycznych czasu kształcenia doktorantów w Ustawie 2.0) i godzin ponadwymiarowych – sposoby ich rozliczania,
      3. planowanie zajęć dydaktycznych i sposób ich rozliczania (pensum, godziny ponadwymiarowe),
      4. limity obciążeń godzinami ponadwymiarowymi i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
      5. brak obciążenia dydaktycznego nauczycieli akademickich.
    2. Przepisy prawa powszechnego regulujące wymiar pensum nauczycieli akademickich.
    3. Pensum w przepisach prawa wewnętrznego:
      1. obniżanie pensum dla konkretnych stanowisk – sposób, wymagane dokumenty,
      2. rozliczanie pensum i godzin ponadwymiarowych, w tym w przypadku ustania zatrudnienia w trakcie roku kalendarzowego,
      3. powiązanie liczby godzin ponadnormatywnych z wymiarem pensum Ustawy 2.0,
      4. zajęcia nieregularne,
      5. ustalanie wskaźnika przeliczeniowego do zajęć dydaktycznych,
      6. pensum dla nauczycieli prowadzących prace magisterskie i licencjackie,
      7. rola Senatu uczelni w tworzeniu przepisów dotyczących czasu pracy nauczycieli akademickich – przeniesienia uregulowań w zakresie czasu pracy nauczyciela akademickiego do Regulaminu pracy w Ustawie 2.0.
    4. Usprawiedliwiona nieobecność w pracy nauczyciela akademickiego:
      1. sposoby zaliczania do pensum nieobecności planowanej i nieprzewidzianej,
      2. wpływ nieobecności na godziny ponadnormatywne,
      3. urlopy dla poratowania zdrowia oraz wprowadzenie zakazu wykonywania pracy podczas urlopu dla poratowania zdrowia w Ustawie 2.0,
      4. uprawnienia rodzicielskie a czas pracy nauczycieli akademickich.
    5. Dobre praktyki przy ustalaniu zasad obliczania pensum nauczycieli akademickich.
    6. Orzecznictwo związane z czasem pracy nauczycieli akademickich – przykłady.
    7. Dyskusja i konsultacje indywidualne.

     

    Zapraszamy także na Nowości dotyczące zmian w prawie pracy: 

  • Zajęcia prowadzi Oliwia Małecka – ekspert w zakresie prawa pracy i uprawnień pracowniczych. Absolwentka Instytutu Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Posiada szerokie doświadczenie zawodowe związane z polityką społeczną, zarówno od strony legislacyjnej (współpracując przy tworzeniu aktów prawnych) jak i od strony praktycznej (przy wdrażaniu projektów). Wieloletni trener i szkoleniowiec z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz wsparcia materialnego studentów. Stale współpracuje z dodatkiem „Kadry i Płace” w Dzienniku – Gazecie Prawnej.

  • Lokalizacja szkolenie on-line
    Termin 13/02/2023 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy,
    - stabilne połączenie internetowe.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej,
    - merytoryczne szkolenie,,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

     

  • Warunki uczestnictwa

    • Proszę o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
    • wypełnienie formularza jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

     

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.