Efektywna komunikacja i integracja w zespole oraz rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

  • PROGRAM SZKOLENIA

    1. Relacje międzyludzkie w zespole:
      1. prawa asertywności oraz wpływ ich zastosowania na polepszenie skuteczności i jakości relacji z innymi ludźmi,
      2. możliwości i ograniczenia wynikające z przyjęcia postawy agresywnej, biernej lub asertywnej,
      3. wyrażanie pozytywnych i negatywnych uczuć i opinii,
      4. integracja zespołu wokół wartości.
      5. warsztaty pracy zespołowej – identyfikacja czynników sprzyjających i zakłócających skuteczną komunikację w miejscu pracy.
    2. Komunikacja w kontaktach interpersonalnych:

      1. czym jest komunikowanie?

      2. etapy komunikowania się,

      3. bariery i błędy komunikacyjne – analiza i sposoby ich niwelowania,

      4. siła nastawienia w komunikacji,

      5. reguły efektywnej komunikacji,

      6. zachowania wzbudzające opór, tworzące klimat napięcia i zniechęcające do kontaktu,

      7. zachowania wzbudzające otwartość i chęć współpracy, tworzące klimat porozumienia, zachęcające do kontaktu.

    3. Jak usprawnić techniki skutecznej komunikacji i integracji w zespole?

      1. struktury komunikacyjne i ich wpływ na komunikację w zespole,

      2. zasady efektywnej komunikacji i integracji w zespole,

      3. modele komunikowania się w organizacji,

      4. wytyczne dobrej komunikacji,

      5. wyrażanie własnych opinii i przekonań – jak rozpoznać własny styl komunikacyjny?

      6. komunikowanie a negocjowanie,

      7. zakłócenia w procesie komunikacji.

    4. Warunki skutecznego porozumiewania się wewnątrz organizacji:

      1. wiarygodny nadawca,

      2. wiarygodny odbiorca,

      3. nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów,

      4. aktywne słuchanie,

      5. sztuka zadawania pytań kierujących,

      6. podstawowe narzędzia komunikacyjne : klaryfikacja, parafraza, odzwierciedlanie,

      7. komunikat „ja” – jakie znaczenie ma asertywność w naszym życiu?

    5. Umiejętna krytyka – niedefensywne słuchanie i mówienie:

      1. trudności w kontaktach interpersonalnych eliminowane poprzez asertywny styl i kompetencje komunikacyjne,

      2. pokonywanie barier komunikacyjnych – warsztaty.

    6. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w zespole:

      1. jak funkcjonuje psychika osoby w sytuacji konfliktowej – najczęściej występujące zjawiska?

      2. dlaczego warto zrozumieć sens i zasady działania ludzi w sytuacjach konfliktowych?

      3. sposoby reagowania jednostki w sytuacjach konfliktowych,

      4. jak zachować opanowanie w sytuacjach konfliktowych?

      5. jak efektywnie rozwiązywać trudne sytuacje? – warsztaty.

    7. Konsultacje indywidualne.
  • Zajęcia prowadzi Karolina Szot – psycholog kliniczny, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat nr 408), terapeuta systemowy – szkolenie przy WTTS. Ukończyła podyplomowe studia z psychologii klinicznej, szereg kursów w zakresie terapii psychologicznej ze spektrum zaburzeń lękowych, depresyjnych, par i uzależnień. Rozwija warsztat terapeutyczny i szkoleniowy, aby odpowiadał na konkretne problemy, dlatego łączy elementy różnych nurtów szczególnie terapii behawioralnych, poznawczych w tym Racjonalnej Terapii Zachowania, Dialektyczno-Behawioralnej Terapii zaburzenia borderline, Terapii Akceptacji i Zaangażowania oraz terapii systemowych. Obecnie w trakcie szkolenia certyfikacyjnego w terapii schematów. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej należącego do European Association for Cognitive and Behavioural Therapies (EABCT) i Polskiego Towarzystwa Badań nad Stresem. W nurcie poznawczo-behawioralnym specjalizuje się w zaburzeniach nastroju, zaburzeniach odżywiania oraz zaburzeniach lękowych i depresyjnych. Swoją pracę poddaje stałej superwizji. Pracuje zgodnie z zasadami Kodeksu Etycznego Terapeuty Poznawczo-Behawioralnego. Do diagnozy zaburzeń klinicznych w tym zaburzeń osobowości, stosuje testy SCID I i SCID II wg klasyfikacji chorób psychicznych. Od wielu lat prowadzi szkolenia w placówkach medycznych, opiekuńczych, oświatowych i mundurowych z zakresu szeroko rozumianego stresu, wypalenia zawodowego, RTZ, obsługi trudnego klienta, profilaktyki zdrowia psychicznego, cyberprzemocy i wielu innych. Prelegentka konferencji z zakresu zdrowia psychicznego i przemocy domowej.

  • Lokalizacja Gdańsk, ul. Piastowska 1   
    Termin 12/05/2023 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas
    Godziny 10:00 - 16:00
    Cena za osobę 695 PLN netto, 854.85 PLN brutto

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat, 
    - wyżywienie (obiad, przerwy kawowe),

    - zapewnienie noclegu za dodatkową opłatą, zgodnie z hotelowym cennikiem.

    Cena nie zawiera noclegu.

    Koszt noclegu w hotelu:
    - pokój 1 osobowy ze śniadaniem 260 zł/doba,
    - pokój 2 osobowy ze śniadaniem 330 zł /doba.

  • Warunki uczestnictwa:

    • Prosimy o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
    • Wypełnienie formularza jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

     

     

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.