Opis szkolenia:
- szkoleniowiec omawia techniki oraz konkretne narzędzia dotyczące zarządzania zespołem projektowym,
- wyrabia miękkie kompetencje komunikacyjne, jakimi powinien się cechować dobry kierownik projektu,
- prezentuje najważniejsze oprogramowanie, którym można się posłużyć do zarządzania zespołem,
- pokazuje przykładowe rozwiązania w sferze dokumentacji projektowej,
- pokazuje, jak można opracowywać harmonogram projektów, planować zasoby, definiować ryzyka oraz oceniać dokonania projektowe,
- podpowiada, jak skutecznie pisać wnioski grantowe,
- wskazuje, jakie rozwiązania można przenieść do badań ze sfery biznesowej – szkoleniowiec pokazuje, że techniki i narzędzia skutecznego project menagera można z powodzeniem stosować także w przypadku realizowania projektów badawczych,
- odpowiada na pytanie, czy różne metodyki prowadzenia projektów (PMI, Prince2, AGILE, SCRUM i inne) można zastosować w wypadku projektów badawczych,
- odchodzi od kwestii, o których mówi się najczęściej, czyli tego gdzie i kiedy aplikować o granty i podejmuje zagadnienia wspomniane wyżej.
PROGRAM SZKOLENIA
- BLOK I. Projekty badawcze (oraz wnioski projektowe) – wprowadzenie:
- czym są projekty i po co się je robi?
- jak rozumieć zarządzanie projektem?
- struktura zespołów projektowych oraz myślenie projektowe,
- niepowodzenia i pułapki w projektach,
- jak pisać wnioski – kilka podstawowych zasad oraz dobre praktyki.
- BLOK II. Projekty badawcze a projekty „biznesowe”:
- różne metodyki zarządzania projektami biznesowymi, czyli kilka słów o PMI, PRINCE 2, IPMA – czy da się je przełożyć na projekty badawcze?
- biznesowe podejścia do zarządzania projektem – charakterystyka,
- podejścia LEAN, AGILE oraz SCRUM – czy przydatne w badaniach?
- karta projektu oraz zakresu.
- BLOK III. Jak zarządzać projektem etap po etapie, czyli narzędzia i techniki przydatne w cyklu życia projektu:
- poszczególne etapy projektu,
- koncepcja projektu,
- jak zaczynać projekt – wnioski oraz karty,
- jak dobrze dobrać zespół projektowy,
- jak wyznaczać odpowiedzialność w projekcie,
- techniki zarządzania zakresem projektu (WBS – Work Brakedown Structure),
- zarządzanie czasem (harmonogramy, wykresy Gantta, wyznaczanie ścieżki krytycznej projektu),
- przykłady macierzy służących do zarządzania zakresem i czasem projektu,
- zarządzanie kosztem – budżet, typy wydatków, szacowanie kosztów,
- zarządzanie jakością oraz ryzykiem (narzędzia; np. Kano, diagram Ishikawy, metoda 635, macierze prawdopodobieństw i wpływu ryzyka).
- BLOK IV. Style zarządzania projektem oraz komunikacja z zespołem (w tym oprogramowanie):
- typy kierowników projektów oraz cechy dobrego kierownika,
- waga komunikacji z zespołem,
- spotkania zespołu badawczego,
- narzędzia komunikacji (np. Asana, Monday.com, Trello, Jira, Slack, Wunderlist i inne),
- podstawowe błędy w komunikacji,
- jak monitorować i kontrolować przebieg prac (karty kontrolne, Ishikawa i inne),
- czy warto przeprowadzić ewaluację projektu.
Korzyści:
- szkolenie przygotowuje do roli kierownika projektu,
- jest pomocne dla kierowników bądź członków zespołów (poszerzenie swojego warsztatu),
- dla badaczy chcących aplikować bądź aplikujących o granty,
- pozwala doskonalić kompetencje dotyczące komunikowania się z innymi,
- pokazuje oprogramowanie wykorzystywane w pracy grupowej,
- może pomóc badaczom pragnącym lepiej prezentować siebie środowisku oraz skutecznie promować swoje badania.
Czas trwania: 6,5 h
Zajęcia prowadzi dr hab. Piotr Siuda, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor poczytnego poradnika wydanego przez PWN: „Publikacje naukowe”. Autor kilku monografii naukowych. Publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (Q1 i Q2 journals). Kierownik szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”). Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
-
Lokalizacja |
szkolenie online
|
Termin |
17/05/2023
Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem
napisz do nas
|
Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
- laptop/tablet/telefon komórkowy,
- stabilne łącze internetowe.
Gwarantujemy:
- materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej
- merytoryczne szkolenie,
- możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
- pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.
-
-
Warunki uczestnictwa
- Prosimy o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
- W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
- W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
- Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
- najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
- najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma.
- Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949
Warunki techniczne dla szkoleń online
- Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
- laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
- szerokopasmowe połączenie z Internetem,
- kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
- Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
- Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
- aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
- aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.