Zarządzanie projektami badawczymi – kompetencje i narzędzia

  • Opis szkolenia:

    • szkoleniowiec omawia techniki oraz konkretne narzędzia dotyczące zarządzania zespołem projektowym,
    • wyrabia miękkie kompetencje komunikacyjne, jakimi powinien się cechować dobry kierownik projektu,
    • prezentuje najważniejsze oprogramowanie, którym można się posłużyć do zarządzania zespołem,
    • pokazuje przykładowe rozwiązania w sferze dokumentacji projektowej,
    • pokazuje, jak można opracowywać harmonogram projektów, planować zasoby, definiować ryzyka oraz oceniać dokonania projektowe,
    • podpowiada, jak skutecznie pisać wnioski grantowe,
    • wskazuje, jakie rozwiązania można przenieść do badań ze sfery biznesowej – szkoleniowiec pokazuje, że techniki i narzędzia skutecznego project menagera można z powodzeniem stosować także w przypadku realizowania projektów badawczych,
    • odpowiada na pytanie, czy różne metodyki prowadzenia projektów (PMI, Prince2, AGILE, SCRUM i inne) można zastosować w wypadku projektów badawczych,
    • odchodzi od kwestii, o których mówi się najczęściej, czyli tego gdzie i kiedy aplikować o granty i podejmuje zagadnienia wspomniane wyżej.

     

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. BLOK I. Projekty badawcze (oraz wnioski projektowe) – wprowadzenie:
      1. czym są projekty i po co się je robi?
      2. jak rozumieć zarządzanie projektem?
      3. struktura zespołów projektowych oraz myślenie projektowe,
      4. niepowodzenia i pułapki w projektach,
      5. jak pisać wnioski – kilka podstawowych zasad oraz dobre praktyki.
    2. BLOK II. Projekty badawcze a projekty „biznesowe”:
      1. różne metodyki zarządzania projektami biznesowymi, czyli kilka słów o PMI, PRINCE 2, IPMA – czy da się je przełożyć na projekty badawcze?
      2. biznesowe podejścia do zarządzania projektem – charakterystyka,
      3. podejścia LEAN, AGILE oraz SCRUM – czy przydatne w badaniach?
      4. karta projektu oraz zakresu.
    3. BLOK III. Jak zarządzać projektem etap po etapie, czyli narzędzia i techniki przydatne w cyklu życia projektu:
      1. poszczególne etapy projektu,
      2. koncepcja projektu,
      3. jak zaczynać projekt – wnioski oraz karty,
      4. jak dobrze dobrać zespół projektowy,
      5. jak wyznaczać odpowiedzialność w projekcie,
      6. techniki zarządzania zakresem projektu (WBS – Work Brakedown Structure),
      7. zarządzanie czasem (harmonogramy, wykresy Gantta, wyznaczanie ścieżki krytycznej projektu),
      8. przykłady macierzy służących do zarządzania zakresem i czasem projektu,
      9. zarządzanie kosztem – budżet, typy wydatków, szacowanie kosztów,
      10. zarządzanie jakością oraz ryzykiem (narzędzia; np. Kano, diagram Ishikawy, metoda 635, macierze prawdopodobieństw i wpływu ryzyka).
    4. BLOK IV. Style zarządzania projektem oraz komunikacja z zespołem (w tym oprogramowanie):
      1. typy kierowników projektów oraz cechy dobrego kierownika,
      2. waga komunikacji z zespołem,
      3. spotkania zespołu badawczego,
      4. narzędzia komunikacji (np. Asana, Monday.com, Trello, Jira, Slack, Wunderlist i inne),
      5. podstawowe błędy w komunikacji,
      6. jak monitorować i kontrolować przebieg prac (karty kontrolne, Ishikawa i inne),
      7. czy warto przeprowadzić ewaluację projektu.

     

    Korzyści:

    • szkolenie przygotowuje do roli kierownika projektu,
    • jest pomocne dla kierowników bądź członków zespołów (poszerzenie swojego warsztatu),
    • dla badaczy chcących aplikować bądź aplikujących o granty,
    • pozwala doskonalić kompetencje dotyczące komunikowania się z innymi,
    • pokazuje oprogramowanie wykorzystywane w pracy grupowej,
    • może pomóc badaczom pragnącym lepiej prezentować siebie środowisku oraz skutecznie promować swoje badania.

     

    Czas trwania: 6,5 h

     

  • Zajęcia prowadzi dr hab. Piotr Siuda, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor poczytnego poradnika wydanego przez PWN: „Publikacje naukowe”. Autor kilku monografii naukowych. Publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (Q1 i Q2 journals). Kierownik szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”). Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 17/05/2023 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy,
    - stabilne łącze internetowe.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej
    - merytoryczne szkolenie,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

    • Warunki uczestnictwa

      • Prosimy o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
      • Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
      • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
      • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
      • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
        • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
        • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
      • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
      • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949


      Warunki techniczne dla szkoleń online

      • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
        • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
        • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
        • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
      • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
      • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
      • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
      • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.

     

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.