Administrowanie projektem międzynarodowym na przykładzie projektu Horyzont Europa. Szkolenie dla kadry administracyjnej

  • PROGRAM SZKOLENIA 

    1. Podstawowe zasady udziału wynikające z umowy grantowej i najważniejsze postanowienia umowy konsorcjum (w tym tworzenia budżetu projektu oraz jego realizacji i rozliczanie).
    2. Kwalifikowalność kosztów w Horyzont Europa (w tym ćwiczenia).
    3. Dokumentacja niezbędna podczas audytu.
    4. Dyskusja na temat systemu motywacyjnego dot. PAKTu w tym analiza regulaminu i przypadków zatrudniania pracowników w różnych źródłach finansowania.
    5. Podstawowe informacje o systemie raportowym ciągłym i okresowym.
    6. Przykłady grantów projakościowych oraz rola eksperta i udział w partnerstwach.
    7. Wpływ uczestnictwa w programie Horyzont na jednostki i ocenę pracowniczą.
  • Szkolenie prowadzi Katarzyna Markiewicz-Śliwa, od 1999 pracownik Politechniki Śląskiej, obecnie Kierowniczka Biura Obsługi Projektów Międzynarodowych w Centrum Zarządzania Projektami tejże Uczelni. Absolwentka Politechniki Śląskiej, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i École Nationale Supérieure des Mines de Saint- Étienne, stażystka NCBR/Bussines ans Science Poland, uczestniczka licznych szkoleń organizowanych przez krajowe i międzynarodowe organizacje dot. zarządzania projektami, krajowa delegatka COST BESTPRAC – sieć Komisji Europejskiej dla Managerów Badań, grupa robocza prawo i finanse, wieloletnia koordynator Regionalnego obecnie Horyzontalnego Punktu Kontaktowego działającego w ramach sieci KPK w Polsce, manager licznych projektów finansowanych przez Komisję Europejską.

    Od 2011 r. uczestniczyła w budowaniu Systemu Zarządzania Projektami Politechniki Śląskiej oraz powstaniu Centrum Zarządzania Projektami pod kierownictwem prof. dr hab. inż. Andrzeja Karbownika, aby zapewnić:

    • skuteczną realizację projektów badawczych, edukacyjnych oraz innych,
    • wprowadzanie dobrych praktyk w procesach zarządzania projektami,
    • standaryzację procedur w zakresie zarządzania projektami.

    W latach 2012-2017 uczestniczyła w procesie wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego Uczelni (system ERP) w obszarach ‘zarządzanie projektami’ oraz ‘budżetowanie projektów’. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie oparte na praktycznych działaniach w zakresie zarówno pozyskiwania środków z programów europejskich jaki i ich rozliczania i audytowania na uczelniach, w instytutach, jak i firmach. Obecnie specjalizuje się w:

    • aspektach finansowych w programach ramowych UE,
    • krajowych systemach wsparcia udziału w programach międzynarodowych (w tym systemy motywacyjne),
    • ofercie finansowania międzynarodowej działalności badawczej,
    • standardach obsługi, realizacji i zarządzania projektami badawczymi,
    • doskonaleniu metod konstruowania wniosków projektowych,
    • wsparcie i szkolenia kierowników projektów oraz rola administracji Uczelni w tym zakresie.

    Wieloletni praktyk w zakresie prowadzenia konsultacji, szkoleń i warsztatów w zakresie pozyskiwania i realizacji grantów międzynarodowych. Cechuje ją zapał do rozwiązywania napotkanych problemów oraz twórcze wyznaczanie i dążenie do wytyczonych celów w zespole.

  • Lokalizacja szkolenie online
    Termin 16/05/2023 Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem napisz do nas

    Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
    - laptop/tablet/telefon komórkowy,
    - stabilne łącze internetowe.

    Gwarantujemy:
    - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej
    - merytoryczne szkolenie,
    - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
    - pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.

  • Warunki uczestnictwa

    • Prosimy o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
    • Wypełnienie formularza jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
    • W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
    • W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
    • Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
      • najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
      • najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
    • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma. 
    • Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949

     

    Warunki techniczne dla szkoleń online

    • Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
      • laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
      • szerokopasmowe połączenie z Internetem,
      • kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
    • Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
    • Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
    • aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
    • aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.