PROGRAM SZKOLENIA
- Porady dotyczące skutecznego pozyskiwania projektów międzynarodowych (przedsięwzięcia indywidualne i instytucjonalne) finansowanych ze środków europejskich oraz środków NAWA i NCN.
- Programowanie i rozwój kariery naukowej przy wykorzystaniu badawczych projektów międzynarodowych.
- Horizon Europe, wybrane konkursy krajowych agencji finansujących.
- Doświadczenia dotyczące pozyskiwania krajowych źródła finansowania projektów badawczych w tym także realizowanych a poziomie międzynarodowym na przykładzie projektów NCN i wybranych projektów NCBR (elementy wniosku projektowego, służące nawiązaniu i wzmocnieniu międzynarodowej współpracy badawczej oraz kariery naukowej.
- Wybrane konkursy NCN, NCBR.
Szkolenie prowadzą:
Katarzyna Markiewicz-Śliwa, od 1999 pracownik Politechniki Śląskiej, obecnie Kierowniczka Biura Obsługi Projektów Międzynarodowych w Centrum Zarządzania Projektami tejże Uczelni. Absolwentka Politechniki Śląskiej, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i École Nationale Supérieure des Mines de Saint- Étienne, stażystka NCBR/Bussines ans Science Poland, uczestniczka licznych szkoleń organizowanych przez krajowe i międzynarodowe organizacje dot. zarządzania projektami, krajowa delegatka COST BESTPRAC – sieć Komisji Europejskiej dla Managerów Badań, grupa robocza prawo i finanse, wieloletnia koordynator Regionalnego obecnie Horyzontalnego Punktu Kontaktowego działającego w ramach sieci KPK w Polsce, manager licznych projektów finansowanych przez Komisję Europejską.
Od 2011 r. uczestniczyła w budowaniu Systemu Zarządzania Projektami Politechniki Śląskiej oraz powstaniu Centrum Zarządzania Projektami pod kierownictwem prof. dr hab. inż. Andrzeja Karbownika, aby zapewnić:
- skuteczną realizację projektów badawczych, edukacyjnych oraz innych,
- wprowadzanie dobrych praktyk w procesach zarządzania projektami,
- standaryzację procedur w zakresie zarządzania projektami.
W latach 2012-2017 uczestniczyła w procesie wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego Uczelni (system ERP) w obszarach ‘zarządzanie projektami’ oraz ‘budżetowanie projektów’.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie oparte na praktycznych działaniach w zakresie zarówno pozyskiwania środków z programów europejskich jaki i ich rozliczania i audytowania na uczelniach, w instytutach, jak i firmach. Obecnie specjalizuje się w:
- aspektach finansowych w programach ramowych UE,
- krajowych systemach wsparcia udziału w programach międzynarodowych (w tym systemy motywacyjne),
- ofercie finansowania międzynarodowej działalności badawczej,
- standardach obsługi, realizacji i zarządzania projektami badawczymi,
- doskonaleniu metod konstruowania wniosków projektowych,
- wsparcie i szkolenia kierowników projektów oraz rola administracji Uczelni w tym zakresie.
Wieloletni praktyk w zakresie prowadzenia konsultacji, szkoleń i warsztatów w zakresie pozyskiwania i realizacji grantów międzynarodowych.
Cechuje ją zapał do rozwiązywania napotkanych problemów oraz twórcze wyznaczanie i dążenie do wytyczonych celów w zespole.
Ewa Mendec, długoletnia pracownica Politechniki Śląskiej, obecnie Kierowniczka Biura Obsługi Projektów Krajowych w Centrum Zarządzania Projektami tejże Uczelni. Absolwentka Podyplomowych Studiów Menedżerskich opartych na strukturze programu MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Od początku roku 2011 uczestniczyła w budowaniu Systemu Zarządzania Projektami Politechniki Śląskiej oraz powstaniu Centrum Zarządzania Projektami pod kierownictwem prof. dr hab. inż. Andrzeja Karbownika aby zapewnić:
- skuteczną realizację projektów badawczych, edukacyjnych oraz innych,
- wprowadzanie dobrych praktyk w procesach zarządzania projektami,
- standaryzację procedur w zakresie zarządzania projektami.
W latach 2012-2017 uczestniczyła w procesie wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego Uczelni (system ERP) jako lider obszarów ‘zarządzanie projektami’ oraz ‘budżetowanie projektów’.
Posiada doświadczenie sięgające 5.Programu Ramowego UE, pierwsze szlify zdobywała pracując przy rozliczaniu projektów europejskich w 5.-7. Programie Ramowym, Funduszu Badawczym Węgla i Stali, Asia-Link, CULTURE 2000, skutecznie przeprowadzając projekty przez audyty Komisji Europejskiej i Najwyższej Izby Kontroli. Obecnie specjalizuje się w krajowej ofercie konkursowej, interesują ją w szczególności:
- zasady aplikowania o projekty finansowane ze środków krajowych i europejskich,
- standardy obsługi, realizacji i zarządzania grantami krajowymi NCN, NCBR, MEiN, FNP, NAWA, ABM i in.,
- doskonalenie metod konstruowania wniosków projektowych, w tym konsorcyjnych,
- wsparcie i szkolenia kierowników projektów oraz rola administracji Uczelni w tym zakresie,
- umiędzynarodowienie krajowych grantów badawczych,
- wdrożenia wyników projektów badawczych, zastosowanie w praktyce gospodarczej, planowanie współpracy pomiędzy podmiotami nauki i rynku.
Jest przede wszystkim praktykiem – zarówno w realizacji grantów krajowych jak i europejskich.
Prowadzi konsultacje, szkolenia i warsztaty z przygotowania wniosków w generatorach a od aplikujących wymaga zapału, niezłomności i poczucia humoru.
-
Lokalizacja |
szkolenie online
|
Termin |
27/04/2023
Niestety szkolenie już się odbyło. Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem
napisz do nas
|
Sprzęt niezbędny do wzięcia udziału w szkoleniu:
- laptop/tablet/telefon komórkowy,
- stabilne łącze internetowe.
Gwarantujemy:
- materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej
- merytoryczne szkolenie,
- możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video,
- pełne wsparcie techniczne, w tym pomoc zdalną przy konfiguracji urządzenia, na którym będą Państwo uczestniczyć w szkoleniu online.
-
Warunki uczestnictwa
- Prosimy o wypełnienie Formularza rejestracyjnego.
- Wypełnienie formularza jest równoznaczne ze zgłoszeniem i akceptacją Regulaminu.
- W ciągu 24 godzin wyślemy Państwu wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
- W przypadku braku takiej wiadomości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
- Potwierdzenie organizacji szkolenia prześlemy na adres e-mail podany w formularzu:
- najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem (szkolenia stacjonarne)
- najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem (szkolenia online)
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora na podstawie otrzymanej faktury pro forma.
- Numer rachunku bankowego: mBank 88 1140 2004 0000 3302 7511 5949
Warunki techniczne dla szkoleń online
- Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędne do udziału w szkoleniu tj.:
- laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
- szerokopasmowe połączenie z Internetem,
- kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
- Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
- Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
- aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
- aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.