pon., 22 kwi
|Google Meet
Akty normatywne w uczelni w obszarze kształcenia – w świetle wymogów formalnoprawnych,
z uwzględnieniem aspektów praktycznych Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.
Termin i lokalizacja
22 kwi 2024, 09:00 – 15:00
Google Meet
Zapisz się
UWAGA – szkolenie uwzględnia w szczególności:
· Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki prawodawczej”.
· Wybrane przepisy nowej ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
· Wybrane przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
· Wybrane przepisy rozporządzeń Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego do ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wiadomości wstępne:
a. podstawowe regulacje prawne,
b. akt prawny, a akt normatywny,
c. rodzaje i przykłady aktów normatywnych wydawanych w uczelni.
2. Zasady techniki prawodawczej, czyli jak przygotować dobry akt normatywny w uczelni:
a. projekt aktu normatywnego o charakterze wewnętrznym, czyli niezbędne czynności przygotowawcze,
b. budowa aktu normatywnego:
· tytuł,
· przepisy merytoryczne:
› przepisy ogólne:
» zakres aktu normatywnego,
» podstawowe definicje (słowniczek),
› przepisy szczegółowe:
» przepisy materialne,
» przepisy ustrojowe,
» przepisy proceduralne,
» przepisy upoważniające,
» załączniki,
› przepisy zmieniające,
› przepisy epizodyczne,
› przepisy przejściowe i dostosowujące,
› przepisy końcowe:
» uchylające,
» utracie mocy obowiązującej,
» wejściu aktu normatywnego w życie,
c. zmiana aktu normatywnego uczelni:
· uchylenie,
· zmiana przepisów,
· dodanie nowych przepisów,
d. tekst jednolity aktu normatywnego uczelni:
· kiedy należy wprowadzić?
· zasady redakcji,
e. sprostowanie błędu w akcie normatywnym uczelni.
3. Typowe środki techniki prawodawczej wraz z przykładami.
4. Podsumowanie i dyskusja.
Metody prowadzenia zajęć: szkolenie prowadzone jest w formie wykładowo-warsztatowej, przy użyciu prezentacji multimedialnej, z interaktywnym udziałem uczestników szkolenia, polegającym na udziale w dyskusji z trenerem, analizą pojawiających się problemów w praktyce, wymianie doświadczeń. W trakcie szkolenia będą analizowane przykładowe zapisy aktów prawnych obowiązujących w uczelni. W ramach szkolenia prowadzone będą także konsultacje indywidualne.