Czas Do ustalenia
|Google Meet
Komunikacja międzykulturowa
Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
Czas Do ustalenia
Google Meet
Zapisz się
CEL SZKOLENIA
Nazwa celu - Poznanie elementów kultury
Kryteria rozstrzygające osiągnięcie celu – korzyści dla uczestnika
Uczestnicy posiadają wiedzę nt:
• Widoczne i niewidoczne wymiary kultury
• Źródła różnic kulturowych
• Zasady efektywnej współpracy
Nazwa celu - Rozwijanie umiejętności diagnozowania różnic kulturowych i ich wpływu na współpracę.
Kryteria rozstrzygające osiągnięcie celu – korzyści dla uczestnika
Uczestnicy potrafią:
• diagnozować różnice kulturowe
• zrozumieć wpływ różnic kulturowych na współpracę
• zrozumieć wpływ stereotypów i uprzedzeń na komunikację międzykulturową
Nazwa celu - Rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji międzykulturowej
Kryteria rozstrzygające osiągnięcie celu – korzyści dla uczestnika
Uczestnicy:
• Zasady efektywnej komunikacji międzykulturowej
• Empatyczne podejście do różnic kulturowych
• Budowanie pozytywnych relacji
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wstęp i kwestie organizacyjne:
a. przedstawienie się trenera i uczestników,
b. przedstawienie celów i agendy szkolenia,
c. przyjęcie zasad aktywnego uczestnictwa w szkoleniu.
2. Wprowadzenie do różnic kulturowych:
a. definicja kultury,
b. źródła kultury.
Ćw. "Zagadki"- uczestnicy rozwiązują zagadki trenera, które prowadzą do zebrania wszystkich źródeł kształtowania kultury oraz zbudowania definicji kultury. Ideą tej części szkolenia jest znalezienie jak największej ilości odpowiedzi na pytanie: dlaczego tak robimy?
3. 3 wymiary kultury:
a. model Góry lodowej,
b. widoczne wymiary kultury,
c. częściowo widoczne wymiary kultury,
d. ukryte wymiary kultury,
e. kultura w miejscu pracy.
Ćw. „Historia Marcina” – studium przypadku. Marcin jedzie do pracy w międzynarodowej firmie i popełnia kilka błędów na tle kulturowym, zadaniem grupy jest je odnaleźć – jest to wstęp do dyskusji o wymiarach kultury. W dyskusji uczestnicy odpowiadają na pytania typu „Skąd obserwator za weneckim lustrem może zaobserwować, że przed nim pracuje zespół wielokulturowy?” - ta część definiuje widoczne wymiary kultury. Następnie grupa odpowiada na pytanie czego nie widać czyli dlaczego ludzie różnych kultur zachowują się w taki, a nie inny sposób i jaki na to ma wpływ mają uwarunkowania kulturowe oraz jaka jest zależność pomiędzy kulturą organizacyjną a uwarunkowaniami kulturowymi. Całość dyskusji podsumowana jest wykładem porządkującym wiedzę nt. różnic w postrzeganiu kultury.
4. Komunikacja międzykulturowa:
a. model komunikacji,
b. komunikacja niewerbalna w ujęciu międzykulturowym,
c. zasady komunikacji międzykulturowej (czego unikać)
Ćw. „Co można, a co nie można” - trener wylicza po kolei aspekty komunikacji niewerbalnej a uczestnicy przyporządkowują kraje w odpowiednie miejsca na skali (min- max) pokazuje to w praktyczny sposób jak kultury różnią się w reakcjach na różne formy komunikacji.
5 .Różnice kulturowe w współpracy.
Ćw. "Matryca kultur"- kwestionariusz i praca w grupach: Główna część szkolenia. Grupa najpierw tworzy listę różnych zachowań w biznesie, a następnie w parach wg specjalnego kwestionariusza oceniają (intuicyjnie) kulturę swoją oraz inną podaną przez trenera. Następnie porównują wyniki i dyskutują. Dyskusja moderowana: Na koniec każda para po kolei opowiada o jednej różnicy i wnioskach z ich dyskusji na forum. Trener przy każdej różnicy opowiada anegdotę z życia biznesowego.
6. Jednostka w zespole wielokulturowym:
a. przeciwdziałanie konfliktom,
b. złote zasady współpracy w środowisku wielokulturowym.
Ćw. "Barometr współpracy" - ćwiczenie w formie quizu w którym uczestnicy generują rozwiązania, które zapobiegałyby konfliktom na tle kulturowym oraz usprawniałyby integrację w zespołach wielokulturowych. Na zakończenie warsztatu każdy uczestnik wskazuje jedną zasadę (z poziomu zachowań) jaką należy się kierować aby stworzyć efektywny zespół wielokulturowy. Flipchart z listą może następnie zostać zabrana i stanowić „wewnętrzny regulamin” w miejscu pracy.
Szkolenie możemy zorganizować w formie zamkniętej, również W JĘZYKU ANGIELSKIM!
Zapytanie prosimy kierować na adres mailowy: optima@optima.edu.pl
Trener: Dominika Zielińska-Ramian