śr., 26 lut
|Google Meet
Regulamin studiów (aspekty prawne i praktyczne) – program szkolenia
Cena regularna: 750 zł netto; 922,50 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.
Termin i lokalizacja
26 lut 2025, 08:00 – 11:00
Google Meet
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 12 lutego 2025 r.:
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
Szkolenie adresowane jest w szczególności do osób odpowiedzialnych za przygotowanie treści Regulaminu studiów (zarówno dla osób pełniących funkcje kierownicze w uczelni, związane ze sprawami dydaktycznymi/studenckimi np. dziekanów, prodziekanów czy prorektorów, jak i przedstawicieli administracji akademickiej) jak też do osób uczestniczących w procesie jego przyjmowania (samorząd studencki, prawnicy uniwersyteccy).
W trakcie szkolenia przedstawione zostaną prawne wymogi dotyczące treści regulaminu studiów a także praktyczne sposoby dotyczące formułowania przepisów dotyczących konkretnych instytucji funkcjonujących w ramach tego aktu prawnego. Szkolenie służyć będzie także analizie praktycznych problemów, związanych z koniecznością modyfikowania treści regulaminu czy rozwiązywania konkretnych problemów na tle obowiązujących rozwiązań.
PROGRAM SZKOLENIA
Zagadnienia wprowadzające.
Regulacje prawne dotyczące Regulaminu studiów na gruncie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Najistotniejsze zmiany prawne związane z regulacjami dotyczącymi Regulaminu studiów.
Relacja pomiędzy Regulaminem studiów a pozostałymi aktami dotyczącymi spraw studenckich w uczelni.
Podstawowe wymogi prawne związane z treścią Regulaminu studiów.
Przebieg procedury związanej z przyjęciem i zmianą Regulaminu studiów – praktyczny przewodnik o sposobie organizacji procesu w uczelni i zagrożeniach związanych z pominięciem niektórych z nich.
Regulamin studiów jako akt wewnątrzuczelniany.
Budowa regulaminu studiów jako aktu prawnego – sposób tworzenia projektu, układ i postanowienia przepisów merytorycznych, oznaczanie przepisów.
Nowelizacja regulaminu studiów – uchylanie, zmiana i dodawanie nowych przepisów.
Zagadnienia dotyczące przepisów przejściowych i epizodycznych, sprostowanie oczywistych błędów i pomyłek; przyjmowanie tekstu jednolitego.
Sposób formułowania przepisów – nakazy, zakazy, obowiązki; wyliczenia enumeratywne i przykładowe; delegacja uprawnień.
Procedura zmiany Regulaminu studiów – aspekty prawne.
Postanowienia Regulaminu studiów wraz z przykładami, w szczególności:
Postanowienia ogólne oraz przebieg i organizacja kształcenia na studiach.
Podstawowe uprawnienia i obowiązki studentów związane z kształceniem, w szczególności dotyczące studentów-rodziców czy studentów ze szczególnymi potrzebami.
Przenoszenie i uznawanie punktów ECTS.
Indywidualna organizacja studiów.
Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach.
Urlopy od zajęć (w tym z możliwością przystępowania do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się).
Zmiana kierunku studiów, przeniesienie na studia stacjonarne lub niestacjonarne.
Egzamin komisyjny.
Warunki zaliczenia roku lub semestru studiów.
Powtarzanie określonych zajęć z uwagi na niezadowalające wyniki w nauce.
Praktyki zawodowe.
Zasady i tryb weryfikacji zakładanych efektów uczenia się (egzaminy, zaliczenia itd.).
Sposoby wnoszenia podań i rozstrzygnięcia osób uprawnionych, dokumentowanie przebiegu studiów.
Warunki związane z ukończeniem studiów, proces prowadzący do uzyskania dyplomu (praca dyplomowa, egzamin dyplomowy).
Procedura skreślenia z listy studentów (przesłanki, tryb, procedura odwoławcza).
Reaktywacja/wznowienie studiów.
Kwestie upoważnień i podziału kompetencji.
Najczęstsze błędy i pułapki związane z postanowieniami Regulaminu studiów i sposoby rozwiązywania praktycznie występujących problemów.
Pytania i dyskusja.
Trener: r. pr. Michał Warzycki