top of page
Regulamin studiów (aspekty prawne i praktyczne) – program szkolenia
Regulamin studiów (aspekty prawne i praktyczne) – program szkolenia

śr., 26 lut

|

Google Meet

Regulamin studiów (aspekty prawne i praktyczne) – program szkolenia

Cena regularna: 750 zł netto; 922,50 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.

Termin i lokalizacja

26 lut 2025, 08:00 – 11:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI 


Promocja przy zgłoszeniu do 12 lutego 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



Szkolenie adresowane jest w szczególności do osób odpowiedzialnych za przygotowanie treści Regulaminu studiów (zarówno dla osób pełniących funkcje kierownicze w uczelni, związane ze sprawami dydaktycznymi/studenckimi np. dziekanów, prodziekanów czy prorektorów, jak i przedstawicieli administracji akademickiej) jak też do osób uczestniczących w procesie jego przyjmowania (samorząd studencki, prawnicy uniwersyteccy).


W trakcie szkolenia przedstawione zostaną prawne wymogi dotyczące treści regulaminu studiów a także praktyczne sposoby dotyczące formułowania przepisów dotyczących konkretnych instytucji funkcjonujących w ramach tego aktu prawnego. Szkolenie służyć będzie także analizie praktycznych problemów, związanych z koniecznością modyfikowania treści regulaminu czy rozwiązywania konkretnych problemów na tle obowiązujących rozwiązań.



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Zagadnienia wprowadzające.

    1. Regulacje prawne dotyczące Regulaminu studiów na gruncie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

    2. Najistotniejsze zmiany prawne związane z regulacjami dotyczącymi Regulaminu studiów.

    3. Relacja pomiędzy Regulaminem studiów a pozostałymi aktami dotyczącymi spraw studenckich w uczelni.

    4. Podstawowe wymogi prawne związane z treścią Regulaminu studiów.

    5. Przebieg procedury związanej z przyjęciem i zmianą Regulaminu studiów – praktyczny przewodnik o sposobie organizacji procesu w uczelni i zagrożeniach związanych z pominięciem niektórych z nich. 

  2. Regulamin studiów jako akt wewnątrzuczelniany.

    1. Budowa regulaminu studiów jako aktu prawnego – sposób tworzenia projektu, układ i postanowienia przepisów merytorycznych, oznaczanie przepisów.

    2. Nowelizacja regulaminu studiów – uchylanie, zmiana i dodawanie nowych przepisów.

    3. Zagadnienia dotyczące przepisów przejściowych i epizodycznych, sprostowanie oczywistych błędów i pomyłek; przyjmowanie tekstu jednolitego.

    4. Sposób formułowania przepisów – nakazy, zakazy, obowiązki; wyliczenia enumeratywne i przykładowe; delegacja uprawnień.

    5. Procedura zmiany Regulaminu studiów – aspekty prawne.

  3. Postanowienia Regulaminu studiów wraz z przykładami, w szczególności: 

    1. Postanowienia ogólne oraz przebieg i organizacja kształcenia na studiach.     

    2. Podstawowe uprawnienia i obowiązki studentów związane z kształceniem, w szczególności dotyczące studentów-rodziców czy studentów ze szczególnymi potrzebami.

    3. Przenoszenie i uznawanie punktów ECTS.  

    4. Indywidualna organizacja studiów.

    5. Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach.

    6. Urlopy od zajęć (w tym z możliwością przystępowania do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się).

    7. Zmiana kierunku studiów, przeniesienie na studia stacjonarne lub niestacjonarne.

    8. Egzamin komisyjny.

    9. Warunki zaliczenia roku lub semestru studiów.

    10. Powtarzanie określonych zajęć z uwagi na niezadowalające wyniki w nauce.

    11. Praktyki zawodowe.    

    12. Zasady i tryb weryfikacji zakładanych efektów uczenia się (egzaminy, zaliczenia itd.).

    13. Sposoby wnoszenia podań i rozstrzygnięcia osób uprawnionych, dokumentowanie przebiegu studiów.

    14. Warunki związane z ukończeniem studiów, proces prowadzący do uzyskania dyplomu (praca dyplomowa, egzamin dyplomowy).

    15. Procedura skreślenia z listy studentów (przesłanki, tryb, procedura odwoławcza).

    16. Reaktywacja/wznowienie studiów.

    17. Kwestie upoważnień i podziału kompetencji.

  4. Najczęstsze błędy i pułapki związane z postanowieniami Regulaminu studiów i sposoby rozwiązywania praktycznie występujących problemów.

  5. Pytania i dyskusja.



Trener: r. pr. Michał Warzycki

Udostępnij

bottom of page