

pon., 29 wrz
|Google Meet
Różnice kulturowe w obsłudze studenta w biurze uczelni
Cena regularna: 690 zł netto; 848,70 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 15 września 2025 r. - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!
Termin i lokalizacja
29 wrz 2025, 08:30 – 14:30
Google Meet
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 15 września 2025 r.
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności profesjonalnej obsługi studentów z uwzględnieniem różnic kulturowych. Szczególna uwaga poświęcona będzie rozwijaniu świadomości uczestników w jaki sposób komunikować się ze studentami z innych nacji, aby budować dobrą atmosferę rozmowy i nie popełniać kluczowych błędów wynikających z różnic kulturowych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Różnice kulturowe w praktyce w środowisku akademickim:
a. 3 kluczowe kryteria różnicujące kultury,
b. określenie specyfiki naszej nacji jako punktu wyjścia do omawianych kultur,
c. znaczenie relacji społecznych czyli: dystansu społecznego, ceremonii, stosunku do czasu i terminowych zobowiązań.
2. Specyfika obsługi studenta zagranicznego – charakterystyka wybranych profili kulturowych:
a. Ukraina, Białoruś, Rosja,
b. Hiszpania, Włochy,
c. Francja, Anglia, Niemcy,
d. Uzbekistan, Kazachstan,
e. Kenia, Zimbabwe,
f. Turcja,
g. Indie,
h. Japonia, Chiny.
3. Sztuka nawiązywania kontaktu interpersonalnego ze studentem zagranicznym:
a. znaczenie „pierwszego wrażenia” w profesjonalnej obsłudze studenta,
b. rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej – słowa, postawa, mimika, tembr głosu, sposób poruszania się, kontakt wzrokowy a różnice kulturowe.
4. Analiza najczęściej popełnianych błędów w obsłudze studentów z innych nacji:
a. komunikacja ze studentami z krajów arabskich i muzułmańskich,
b. profilaktyka trudnych sytuacji,
c. właściwa komunikacja w trudnych sytuacjach.
5. Podsumowanie najważniejszych zasad w obsłudze studenta zagranicznego.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska