wt., 26 mar
|Google Meet
Student w kryzysie psychicznym
Oferta specjalna: 510 zł netto, 627,30 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
26 mar 2024, 08:00 – 14:00
Google Meet
Zapisz się
Zakres Merytoryczny: Szkolenie z tematu „Student w Kryzysie Psychicznym” dostarczy Uczestnikom wiedzy i narzędzi do skutecznego komunikowania się z osobami znajdującymi w kryzysie psychicznym. Każdy z Uczestników będzie miał szansę do pracy w oparciu o rzeczywiste studium przypadku. Walorem tego szkolenia jest łączenie merytorycznej części z praktykowaniem i osadzaniem wiedzy w realiach rzeczywistości zawodowej Uczestników. Dodatkowo szkolenie wyposaży Uczestników w wiedzę i narzędzia z komunikacji motywującej opartej o zasady Dialogu Motywującego, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dialogu empatycznego i elementów interwencji kryzysowej.
Uczestnicy mają możliwość pracy na przykładach ćwiczeniowych, jak i wniesionych z własnej praktyki. Metody pracy na szkoleniu: mini-wykład, prezentacja trenerska, ćwiczenia rozmów w podgrupach i parach treningowych, stop-klatka, dyskusje.
Korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu:
- Zwiększenie efektów swojego stylu komunikacji w sytuacjach wymagających, trudnych, kryzysowych.
- Pobudzanie wewnętrznej motywacji, wyciszenia i zrozumienia w komunikacji z odbiorcą w kryzysie.
- Podniesienie komfortu pracy z trudnymi zagadnieniami komunikacyjnymi (kryzys psychiczny).
- Dużo praktycznych przykładów, ćwiczeń, technik i narzędzi ułatwiających pracę w różnych warunkach.
- Uzyskane dodatkowe materiały będą stanowiły skrypt narzędzi, które można wykorzystać w pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1: Kryzysy Psychiczne – rodzaje i rozpoznanie:
- Po czym poznać kryzys psychiczny u studenta?
- Rodzaje i objawy kryzysów psychicznych u studenta.
- Ścieżki reagowania i postępowania w takich sytuacjach (elementy interwencji kryzysowej).
- Ograniczenia i możliwości pracy ze studentem w sytuacji kryzysu psychicznego.
- Dobre praktyki i podstawowe błędy w postępowaniu z osobami w kryzysach.
Moduł 2: Dialog, który motywuje i wycisza:
- Elementy dialogu motywującego w komunikacji.
- Elementy TSR w komunikacji.
- Zasady komunikacji opartej na empatii.
- Praca i dialog oparty o zasoby, otwartość, bezpieczeństwo i zaufanie.
- Narzędzia i techniki wspierające kontakt ze studentem w kryzysie psychicznym.
Moduł 3: Silne emocje i impulsywne reakcje:
- ABC emocji i potrzeb, które za nimi stoją.
- Funkcjonowanie mózgu podczas silnych emocji i kryzysu.
- Co rozgrzewać i co schładzać podczas takich rozmów.
- Narzędzia i techniki wspierające kontakt w sytuacji silnych emocji.
Moduł 4: Sesja Q&A:
- Sesja z pytaniami i odpowiedziami z grupy.
Trener: Marta Kijanko