wt., 12 mar
|Google Meet
Tutoring jako forma wsparcia rozwoju doktorantów
Cena: 350 zł netto, 430,50 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.
Termin i lokalizacja
12 mar 2024, 09:00 – 13:00
Google Meet
Zapisz się
PROGRAM SZKOLENIA
1. Czym jest tutoring?
a. Jak zastosować elementy tutoringu we wsparciu rozwoju doktoranta.
b. Wzmacnianie odpowiedzialności, zaangażowania i motywacji wewnętrznej doktoranta.
c. Kompetencje i umiejętności promotora stosującego tutoring.
2. BB, X, Y i Z - 4 pokolenia w środowisku akademickim.
a. Dlaczego czasami trudno jest porozumieć się osobom z różnych pokoleń?
b. Cechy, wartości i potrzeby pokolenia Z.
c. Jakie czynniki kształtują doktorantów z pokolenia Z.
d. Jak efektywnie komunikować się i motywować do rozwoju doktorantów z pokolenia Z?
e. Jak budować wzajemne zrozumienie i szacunek?
3. Tutoring w praktyce - rozpoznawanie potencjału doktoranta, jego mocnych stron i obszarów do rozwoju.
a. Pierwsze spotkanie – jakie kwestie warto omówić z doktorantem i jak zbudować efektywną relację będącą podstawą tutoringowego wspieranie rozwoju.
b. Zadawanie kluczowych pytań – rozwijanie potencjału doktoranta.
c. 3 narzędzia tutoringowe rozwijające potencjał doktoranta, rozszerzające jego perspektywę oraz zwiększające samodzielne i krytyczne myślenie.
d. Motywowanie doktoranta - jak prowadzić rozmowę z doktorantem dotyczącą jego potencjału, aby go motywować do dalszego rozwoju?
e. Wzmacnianie wartości akademickich u doktoranta.
f. 5 najczęstszych błędów we wspieraniu rozwoju doktorantów.
4. Podsumowanie szkolenia.
a. 10 złotych zasad stosowania elementów tutoringu w rozwoju doktorantów.
b. Wyznaczenie punktów zapalnych.
Celem szkolenia jest zwiększenie umiejętności kadry dydaktycznej uczelni w zakresie wykorzystania umiejętności i narzędzi tutoringowych w pracy z doktorantami.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska