czw., 20 mar
|Hotel Iness*** w Łodzi
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni
Cena regularna: 1650 zł netto; 2029,50 zł brutto Liczba miejsc jest ograniczona! Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat, - wyżywienie (obiady, przerwy kawowe, kolacja), - zapewnienie noclegu za dodatkową opłatą. Koszt noclegu ze śniadaniem: - 229 zł - pokój 1 os. - 339 zł - pokój 2 os.
Termin i lokalizacja
20 mar 2025, 10:00 – 21 mar 2025, 13:30
Hotel Iness*** w Łodzi, Gen. Walerego Wróblewskiego 19/23, 93-578 Łódź, Polska
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 18 lutego:
- jednej osoby otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- dwóch osób 10% rabatu lub
- 3 osób i więcej 15% rabatu
Promocje nie łączą się!
Szkolenie: Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni.
Budowanie asertywnej postawy oraz techniki radzenia sobie ze stresem w pracy
Celem warsztatu jest rozwój kluczowych kompetencji interpersonalnych u pracowników dziekanatu i sekretariatu uczelni w celu poprawy komunikacji z interesariuszami (studentami, wykładowcami, rodzicami i innymi pracownikami uczelni), efektywności pracy oraz budowania profesjonalnego wizerunku uczelni.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
Kluczowe kompetencje interpersonalne:
omówienie znaczenia kompetencji interpersonalnych w codziennej pracy dziekanatu i sekretariatu,
przykłady sytuacji problemowych w komunikacji ze studentami, wykładowcami i innymi interesariuszami,
przedstawienie kluczowych kompetencji: aktywne słuchanie, empatia, jasna i precyzyjna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów.
Podstawy komunikacji interpersonalnej:
cechy skutecznej komunikacji,
bariery komunikacyjne w pracy administracyjnej,
style komunikacji : asertywność, uległość, agresja.
Asertywność w pracy administracyjnej:
czym jest asertywność i jak ją rozwijać?
wyrażanie własnych granic i oczekiwań,
komunikat typu „Ja”,
schemat asertywnej odmowy.
Sztuka zarządzania rozmową:
asertywność a agresja,
wskazanie na zachowania agresywne, bierne i asertywne w relacji pracownik uczelni - klient,
techniki asertywności.
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w dziekanacie i sekretariacie:
asertywność w pracy z klientem – najważniejsze elementy,
techniki asertywności wykorzystywane w pracy z trudnym klientem,
techniki radzenia sobie z presją i manipulacją klienta,
asertywne odmawianie współpracownikom,
reagowanie na różne formy krytyki,
zapobieganie trudnym sytuacjom, czyli sposoby sprawnej obsługi głównych typów klientów/studentów.
Podsumowanie i konsultacje indywidualne z Trenerem.
Dzień II
Czym jest stres?
identyfikacja źródeł stresu w pracy administracyjnej,
mechanizm powstawania stresu w miejscu pracy,
identyfikacja symptomów stresu – jak rozpoznać zachowania stresowe,
stres korzystny i niekorzystny – mobilizujący do pracy i destabilizujący pracę,
stres w miejscu pracy: warunki fizyczne, warunki materialne, atmosfera,
stres a dążenie do perfekcjonizmu, czyli kiedy warto odpuścić by osiągnąć cel.
Rozpoznanie indywidualnej podatności i odporności na stres:
zachowania wg. C. G. Junga, a indywidualne preferencje dot. stresu,
indywidualny potencjał kształtujący odporność na stres,
ćwiczenie zachowań stresujących i reakcji na sytuacje stresowe,
świadome budowanie odporności na stres.
Zarządzanie stresem w pracy z ludźmi:
wybrane metody radzenia sobie z trudnymi emocjami,
konstruktywne rozwiązywanie konfliktów opartego o sfery wpływu,
techniki asertywnego zachowania – okno JOHARY,
reakcja na bierność i agresję,
zapisywanie każdego pomysłu,
techniki relaksacyjne i inne techniki pomagające ograniczyć stres.
Budowanie pozytywnych relacji z interesantami i współpracownikami:
tworzenie atmosfery zaufania i życzliwości,
rola feedbacku w budowaniu relacji,
komunikacja niewerbalna.
Konsultacje indywidualne.
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane przede wszystkim do pracowników administracji uczelni wyższych, którzy na co dzień pracują z trudnym, roszczeniowym klientem oraz dla wszystkich pozostałych osób, które chcą wzmocnić swoją postawę asertywną.
Metody pracy – mini wykład, dyskusje, opisy przypadków, ćwiczenia grupowe oraz indywidualne oparte na własnym doświadczeniu.
Trener: Joanna Leszkowska-Wiese