top of page
Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek  - wsparcie, komunikacja, współpraca
Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek  - wsparcie, komunikacja, współpraca

wt., 19 lis

|

Google Meet

Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek - wsparcie, komunikacja, współpraca

Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne

Termin i lokalizacja

19 lis 2024, 09:00 – 15:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI

Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości czym są zaburzenia lękowo-depresyjne (najczęściej występujące zaburzenia psychiczne u studentów i studentek), w jaki sposób możemy wspierać na uczelniach osoby z depresją, a także jak dostosować komunikację i zasady pracy do potrzeb osób doświadczających depresji.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Zaburzenia depresyjno-lękowe w środowisku akademickim.

     a. Skala zjawiska wśród studentów i studentek.

     b. Czym są i jak się objawiają wg ICD-11 zaburzenia lękowo-depresyjne?

     c. Najczęściej występujące emocjonalne, poznawcze, behawioralne i somatyczne objawy depresji.

     d. Przyczyny i czynniki ryzyka zaburzeń depresyjno-lękowych.

     e. Wpływ depresji na motywację do nauki, funkcjonowanie poznawcze i emocjonalne studenta, budowanie relacji z rówieśnikami.

     f. Odpowiedzialność i rola pracownika uczelni.

2. Komunikacja i współpraca ze studentem i studentką z zaburzeniem depresyjno-lękowym.

     a. Co mówić, a czego nie mówić?

     b. Zwroty wspierające i zwroty zakazane podczas rozmowy z osobą z depresją.

     c. Jak dostosować formę rozmowy do potrzeb osoby z zaburzeniem depresyjno-lękowym?

     d. Zasady współpracy z osobą z zaburzeniami depresyjno-lękowymi (perspektywa pracownika administracyjnego oraz wykładowcy akademickiego).

3. Jak pracownik uczelni może wspierać osoby z zaburzeniami depresyjno-lękowymi?

     a. Omówienie dobrych praktyk w ramach uczelni.

     b. Jak poinformować o możliwym w ramach uczelni wsparciu psychologicznym oraz zewnętrzne wsparcie i pomoc - telefony kryzysowe i przydatne numery.

     c. Najczęściej popełniane błędy.

4. Jak zareagować, kiedy student/studentka zgłasza myśli samobójcze.

     a. Samobójstwa i próby samobójcze w liczbach – skala zjawiska.

     b. Czynniki podnoszące ryzyko zachowań samobójczych – skutki pandemii, wojny, izolacji.

     c. Sygnały ostrzegawcze u osób w kryzysie samobójczym – na co pracownik uczelni powinien zwrócić uwagę.

     d. Reagowanie - zwroty i zachowania, których należy unikać.

     e. Powiadamianie służb w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia studentów i współpracowników.

5. Podsumowanie szkolenia i konsultacje indywidualne.

Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, analizy doświadczenia, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe.

Trener: Beata Janiczek-Krotowska

Udostępnij

bottom of page