wt., 19 lis
|Google Meet
Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek - wsparcie, komunikacja, współpraca
Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
19 lis 2024, 09:00 – 15:00
Google Meet
Zapisz się
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości czym są zaburzenia lękowo-depresyjne (najczęściej występujące zaburzenia psychiczne u studentów i studentek), w jaki sposób możemy wspierać na uczelniach osoby z depresją, a także jak dostosować komunikację i zasady pracy do potrzeb osób doświadczających depresji.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zaburzenia depresyjno-lękowe w środowisku akademickim.
a. Skala zjawiska wśród studentów i studentek.
b. Czym są i jak się objawiają wg ICD-11 zaburzenia lękowo-depresyjne?
c. Najczęściej występujące emocjonalne, poznawcze, behawioralne i somatyczne objawy depresji.
d. Przyczyny i czynniki ryzyka zaburzeń depresyjno-lękowych.
e. Wpływ depresji na motywację do nauki, funkcjonowanie poznawcze i emocjonalne studenta, budowanie relacji z rówieśnikami.
f. Odpowiedzialność i rola pracownika uczelni.
2. Komunikacja i współpraca ze studentem i studentką z zaburzeniem depresyjno-lękowym.
a. Co mówić, a czego nie mówić?
b. Zwroty wspierające i zwroty zakazane podczas rozmowy z osobą z depresją.
c. Jak dostosować formę rozmowy do potrzeb osoby z zaburzeniem depresyjno-lękowym?
d. Zasady współpracy z osobą z zaburzeniami depresyjno-lękowymi (perspektywa pracownika administracyjnego oraz wykładowcy akademickiego).
3. Jak pracownik uczelni może wspierać osoby z zaburzeniami depresyjno-lękowymi?
a. Omówienie dobrych praktyk w ramach uczelni.
b. Jak poinformować o możliwym w ramach uczelni wsparciu psychologicznym oraz zewnętrzne wsparcie i pomoc - telefony kryzysowe i przydatne numery.
c. Najczęściej popełniane błędy.
4. Jak zareagować, kiedy student/studentka zgłasza myśli samobójcze.
a. Samobójstwa i próby samobójcze w liczbach – skala zjawiska.
b. Czynniki podnoszące ryzyko zachowań samobójczych – skutki pandemii, wojny, izolacji.
c. Sygnały ostrzegawcze u osób w kryzysie samobójczym – na co pracownik uczelni powinien zwrócić uwagę.
d. Reagowanie - zwroty i zachowania, których należy unikać.
e. Powiadamianie służb w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia studentów i współpracowników.
5. Podsumowanie szkolenia i konsultacje indywidualne.
Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, analizy doświadczenia, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska