wt., 14 maj
|Google Meet
Zaburzenia psychiczne wśród studentów i komunikacja w sytuacjach wymagających, trudnych i kryzysowych
Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne,
Termin i lokalizacja
14 maj 2024, 09:00 – 15:00
Google Meet
Zapisz się
Zakres Merytoryczny:
Szkolenie z tematu „Zaburzenia psychiczne wśród studentów” dostarczy Uczestnikom wiedzy i narzędzi do zrozumienia zjawiska zaburzeń psychicznych i skutecznego komunikowania się z osobami znajdującymi w kryzysie psychicznym. Każdy z Uczestników będzie miał szansę do pracy w oparciu o rzeczywiste studium przypadku. Walorem tego szkolenia jest łączenie merytorycznej części z praktykowaniem i osadzaniem wiedzy w realiach rzeczywistości zawodowej Uczestników.
Dodatkowo szkolenie wyposaży Uczestników w wiedzę i narzędzia z komunikacji motywującej opartej o zasady Dialogu Motywującego, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dialogu empatycznego i elementów interwencji kryzysowej.
Uczestnicy mają możliwość pracy na przykładach ćwiczeniowych, jak i wniesionych z własnej praktyki. Metody pracy na szkoleniu: mini-wykład, prezentacja trenerska, ćwiczenia rozmów w podgrupach i parach treningowych, stop-klatka, dyskusje.
Korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu:
• Nabycie wiedzy na temat zaburzeń psychicznych.
• Poszerzenie wiedzy o narzędzia komunikacyjne w sytuacjach wymagających, trudnych, kryzysowych.
• Pobudzanie wewnętrznej motywacji, wyciszenia i zrozumienia w komunikacji z odbiorcą cierpiącym na zaburzenia psychiczne.
• Podniesienie komfortu pracy z trudnymi zagadnieniami komunikacyjnymi (zaburzenia i kryzysy psychiczne).
• Dużo praktycznych przykładów, ćwiczeń, technik i narzędzi ułatwiających pracę w różnych warunkach.
• Uzyskane dodatkowe materiały będą stanowiły skrypt narzędzi, które można wykorzystać w pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1: Zaburzenia Psychiczne – rodzaje i rozpoznanie:
a. Po czym poznać zaburzenia funkcjonowania?
b. Rodzaje i objawy zaburzeń psychicznych u studenta.
c. Ścieżki reagowania i postępowania w takich sytuacjach (elementy interwencji kryzysowej).
d. Ograniczenia i możliwości pracy ze studentem w sytuacji zaburzenia i/lub kryzysu.
e. Dobre praktyki i podstawowe błędy w postępowaniu z osobami prezentującymi objawy dysfunkcji osobowości.
Moduł 2: Reakcje emocjonalne, mentalne i behawioralne w zaburzeniach:
a. ABC emocji i potrzeb, które za nimi stoją.
b. Zniekształcenia podczas zaburzeń psychicznych.
c. Co rozgrzewać i co schładzać podczas takich rozmów.
d. Postawa, która wspiera i chroni kontakt w sytuacji silnych emocji.
Moduł 3: Dialog, który motywuje i wycisza:
a. Elementy dialogu motywującego w komunikacji.
b. Elementy TSR w komunikacji.
c. Zasady komunikacji opartej na empatii.
d. Praca i dialog oparty o zasoby, otwartość, bezpieczeństwo i zaufanie.
e. Narzędzia i techniki wspierające kontakt.
Moduł 4: Sesja Q&A:
a. Sesja z pytaniami i odpowiedziami z grupy.
Trener: Marta Kijanko