top of page
Zastosowanie narzędzi AI w pracy bibliotekarzy szkolących naukowców
Zastosowanie narzędzi AI w pracy bibliotekarzy szkolących naukowców

śr., 04 cze

|

Google Meet

Zastosowanie narzędzi AI w pracy bibliotekarzy szkolących naukowców

Cena: 750 zł netto, 922,50 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 21 maja 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

04 cze 2025, 09:00 – 14:30

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI



Promocja przy zgłoszeniu do 21 maja 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



PROGRAM SZKOLENIA 


  1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w pracy bibliotekarzy

    1. Wstęp do roli AI w pracy bibliotekarza.

    2. Jak AI może wspierać procesy informacyjne i badawcze w bibliotekach.

    3. Przegląd głównych narzędzi AI dostępnych w pracy bibliotecznej.

  2. SciSpace – Narzędzie do przetwarzania i analizy tekstów naukowych

    1. Cel: Zapoznanie z SciSpace jako narzędziem do analizy i przetwarzania tekstów naukowych.

    2. Zastosowanie w pracy bibliotekarza: Jak wykorzystać SciSpace do organizowania literatury i szybkiego generowania syntez i streszczeń.

    3. Zastosowanie dla naukowców: Nauka efektywnego wykorzystywania SciSpace do analizy pełnych tekstów i tworzenia przeglądów literatury.

    4. Ćwiczenia praktyczne: Przetwarzanie tekstów naukowych przy użyciu SciSpace.

  3. Scite – Narzędzie do analizy cytowań i oceny jakości literatury

    1. Cel: Wprowadzenie do funkcji Scite – analizy cytowań oraz oceny jakości literatury.

    2. Zastosowanie w pracy bibliotekarza: Jak wykorzystać Scite do oceny jakości źródeł i rekomendowania najlepszych materiałów badawczych.

    3. Zastosowanie dla naukowców: Nauka analizy cytowań i jakości literatury w celu podejmowania świadomych decyzji badawczych.

    4. Ćwiczenia praktyczne: Analiza cytowań w wybranych tekstach za pomocą Scite.

  4. ChatGPT – Automatyzacja odpowiedzi na zapytania i rekomendowanie źródeł

    1. Cel: Wprowadzenie do ChatGPT i jego zastosowania w automatyzacji odpowiedzi na zapytania oraz rekomendowaniu literatury.

    2. Zastosowanie w pracy bibliotekarza: Jak wykorzystać ChatGPT do automatyzowania odpowiedzi na zapytania badawcze oraz rekomendowania literatury na podstawie zapytań.

    3. Zastosowanie dla naukowców: Jak naukowcy mogą używać ChatGPT do szybkiego pozyskiwania rekomendacji literatury.

    4. Ćwiczenia praktyczne: Generowanie rekomendacji literatury za pomocą ChatGPT.

  5. ChatDOC – Ekstrakcja i analiza danych z dokumentów

    1. Cel: Prezentacja ChatDOC i jego zastosowanie w ekstrakcji danych z dokumentów.

    2. Zastosowanie w pracy bibliotekarza: Jak wykorzystać ChatDOC do szybkiego przetwarzania i organizowania literatury naukowej.

    3. Zastosowanie dla naukowców: Jak naukowcy mogą używać ChatDOC do wyciągania kluczowych informacji z tekstów.

    4. Ćwiczenia praktyczne: Ekstrakcja danych z dokumentów naukowych za pomocą ChatDOC.

  6. Elicit – Wspieranie wyszukiwania odpowiedzi na pytania badawcze

    1. Cel: Wprowadzenie do Elicit, narzędzia wspierającego tworzenie pytań badawczych i analizowanie odpowiedzi na te pytania.

    2. Zastosowanie w pracy bibliotekarza: Jak wykorzystać Elicit do wspierania naukowców w precyzyjnym formułowaniu pytań badawczych i organizowaniu odpowiedzi.

    3. Zastosowanie dla naukowców: Jak używać Elicit do generowania trafnych odpowiedzi na zapytania badawcze, bazując na dostępnych źródłach.

    4. Ćwiczenia praktyczne: Formułowanie pytań badawczych i generowanie odpowiedzi za pomocą Elicit.

  7. Consensus – Wybór najbardziej istotnych źródeł do badania

    1. Cel: Prezentacja narzędzia Consensus i jego roli w selekcjonowaniu najbardziej istotnych źródeł.

    2. Zastosowanie w pracy bibliotekarza: Jak wykorzystać Consensus do rekomendowania najbardziej odpowiednich źródeł literaturowych w oparciu o zapytania badawcze.

    3. Zastosowanie dla naukowców: Jak naukowcy mogą używać Consensus do wyboru literatury, która najlepiej odpowiada na ich pytania badawcze.

    4. Ćwiczenia praktyczne: Wybór literatury na podstawie zapytań badawczych przy użyciu Consensus.

  8. Podsumowanie i sesja Q&A

    1. Podsumowanie: Powtórzenie kluczowych narzędzi AI oraz ich zastosowań w pracy bibliotekarzy i naukowców.

    2. Sesja Q&A: Otwarte pytania i odpowiedzi, dyskusja na temat zastosowania narzędzi AI w pracy badawczej.



Trener: Przemysław Tomczyk

Udostępnij

bottom of page